måndag, maj 07, 2007

Lika som bär

Från sjuksängen har jag tittat på ett ansenligt antal Hollywood-filmer av varierande kvalitet.
Det slår mig hur lika varandra många skådespelerskor är. Utmärkta i sitt gebit, inte tu tal om annat. Ingen skugga över professionen, men väldigt lika till utseendet.
En hör förstås inte dit, enligt god Magnus,-Brasse- och Eva-sed.




Själv gjorde jag testet som jag hittade hos Johnnys underbara blogg. Där kan man se vilken kändis man själv är mest look alike.

Jag var till 83% lik Philip Seymor Hoffman.



Tja, kanske det. Inte Ashley Judd som jag gick och smyghoppades på men å andra sidan inte the Jaws heller, vilket hade kunnat vara rimligt, med de tänderna.

4 kommentarer:

Maria sa...

Själv var jag väldigt lik Jack Nicholson!!!

Stina sa...

Inte dumt, inte dumt. Frågan är om det är dags att brusha upp den feminina sidan av personligheten eller om man helt sonika ska ta tillfället i akt att identifiera sig en smula med den manliga diton.

Maria sa...

Jag satsar på både-och!

Stina sa...

Klokt!