måndag, maj 07, 2007

Lägesrapport den sjunde maj

Penicillin. (Tack gode gud för den medicinska vetenskapens frammarscher!)
Resterna av den halvätna pizzan från i fredags.
Alvedon.
Fishermans friends.
Inte så god lukt i lägenheten längre.
Koppar och glas överallt med fasttorkat skrovel av te, mjölk och medicinrester.
Längt efter Cocos som för tredje dagen i rad får komma hem och diska, handla och byta hyrfilmer på videoaffärn.
Längt efter jobbet. (jajamensan!)
Som jag snart kommer tillbaka till tack vare penicillinet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att du är på bättringsvägen. Trots din sjukdom verkar du har ett gott humör.Jag uppskattar verkligen dina tankar, modigt av dig att dela med dig av dem. Hoppas att vi ses på fredag och analyserar Arvid och Lydia.
Krya på dig!
Monica

Stina sa...

Tack kära vän! Jag hoppas också att jag kan komma på fredag. Litet frågetecken kvarstår, men jag hoppas vi ses fulla av litterära penséer.

Unknown sa...

krya på dig mor min, vi ses på torsdag (?), hoppas jag!

Stina sa...

Tack Olle. Du menar konserten? Den är tydligen inställd. Dock måndag och tisdag nästa vecka, varav jag tror tisdagen är den bästa, med specialensemblen. Rådfråga syster-yster för säkerhets skull. Kram!