fredag, maj 04, 2007

Förbjudet beteende

Nu gör jag det som jag förbjudit mina barn att göra. Äter med kladdiga fingrar vid datorn. En förmildrande omständighet är att jag är SJUK. Halsont av den graden att det är riktigt synd om mig.
Halväten, rätt oaptitlig pizza på soffbordet. Som jag skär små tårtbitar av och gluffar vid datorn. Vin som är för tröstens skull och grönt te för hälsans skull. Som står och kallnar.



Jag har lusläst alla bloggar jag känner till. Jag är mitt i en spännande bok. Jag försöker mobilisera kraft att hasa iväg till Buylando där både hyrfilmer och Ben & Jerry väntar. Få se om jag orkar. Jag tar sovpaus mellan tråkstunderna. Min käraste vän, datorn, har fettfläckar. Jag ska aldrig göra så mer, i alla fall inte så fort jag blir frisk.

Till barnen och deras kamrater: nåde er om det äts eller dricks. Vid datorn.
Samma råd som vanligt: gör aldrig som mamma!

Inga kommentarer: