torsdag, februari 01, 2007

Uppåttjack eller nedåttjack, bäst i test vinner

På jobbet har det vurmats för en viss typ av hostmedicin med morfin i. Tydligen blir man riktigt beskedlig till sinnes redan efter ett par klunkar. Och om inte hostan just försvinner så glömmer man i alla fall bort den. Eftersom jag på allvar började tro att det var sanatoriet nästa för min del hasade jag iväg till Kvarterakuten på Sabb idag för att få min dom. Det togs prover och hostades och mättes och vägdes och konstaterades att det bara var ett elakt virus. Men det var en snällis till doktor som plirade under luggen och sa: "Du kanske vill ha lite hostmedicin?" Och det ville jag ju. Men det blev ingen medicin med morfin. "Jag skriver ut en flaska med efedrin", sa doktorn. "Vill du ha tre eller femhundra milliliter? Ja du kan hämta ut en extra gång om du behöver." Efedrin! Är inte det sånt man dealar med på Plattan? Sånt som intas av mindre seriösa kroppsbyggare så att de sedan går och tvålar till vanligt folk på gatan? Jag ska genast provsmaka. Jag är fortfarande för sjuk för att gå till jobbet men på lördag måste jag vara frisk för då blir det kalas-kalas och det vill jag inte missa. Och som sagt. Även om nu inte hostan försvinner så finns det väl goda chanser att jag kan glömma bort den en stund med hjälp av flaskan.

Inga kommentarer: