lördag, februari 24, 2007

På shoppingturen 2.

Inne på Daglivs var jag inne på sluttampen när jag i en av kurvorna däruppe bland blommorna stötte på en liten dam som var runt hundra år. Hon kom stapplande jättesakta och jag insåg att om jag fortsatte i min fart skulle jag gå in i henne. Jag stannade till naturligtvis, för att låta henne passera. Och eftersom jag är en vänlig och fredlig sort gav jag henne ett litet samförståndsleende.
Men hon stannade också och stod stilla. Vi kikade lite på varandra och så bestämde jag mig för att gå förbi henne. Just när jag hann fram smällde hon till med käppen i golvet och sa: "Men skynda på då kärringhelvete. Jag har väl för fan inte hela dan på mig".
Så de där nätta, vithåriga små damerna i rosa kappor. Akta er för dem. Ligister hela bunten. Helt klart.

4 kommentarer:

Maria sa...

Se där! SÅ ska jag INTE bli när jag blir gammal!!!

Stina sa...

Inte jag heller. Excentrisk och förtjusande. Absolut inte människofientlig. I alla fall inte jämt.

Anonym sa...

Jag kommer bli minst lika bitter. Har redan börjat bra...

Stina sa...

Tror jag inte på. du är alldeles för gullig.