lördag, februari 03, 2007

Roligaste festen!!


Mina festskor ligger i hallen och väntar på att jag ska göra kvällens val. I glansiga, dyra och alldeles för tunna strumbyxor ska jag prova mig fram och till slut bestämma mig för de utvalda. Jag har köpt en ny klänning. Svart. Tråkigt tycker ni kanske men då har ni inte sett den. Nytt läppstift och den nya röda väskan till. Det ska bli så kul! En sån där härlig festinbjudan med bästisar och nya bekantskaper i härlig mix. Liten sannolikhet att springa in i ett X. Musik, stoj, skratt och drinkar.

Men stopp nu. Varför sitter jag här och dumstirrar in i datorn och skriver nostalgiska inlägg om svunna somrar? Förfesten börjar ju NU? Jo just ja. Om nu någon skulle ha missat. Jag är ju sjuk! Jag kan inte gå på fest! Jag har ringt återbud! Maria, jag kommer nog inte att sitta och gråta ikväll. Men surar lite, det gör jag nog. Och kostar på mig att bli lite extra fördömande mot kvällens melodifestivaldeltagare.
Men ni andra. Have fun och tusen grattiskramar till födelsedagsbarnen!!!

5 kommentarer:

Maria sa...

Älskade vän! Vi saknade dig, och tänkte på dig... så rent teoretiskt var du ändå med!

Stina sa...

Trösterikt att höra. Jag får gotta mig åt resumén i morgon. För då är jag på hugget igen.

Lotta sa...

Syyynd att du inte va mé!!! Men jag tänker ha fler fester... å då får du se till att va kry!!

Stina sa...

Men vad det värmer!! Jag kommer så gärna på nästa fest och sen däremellan kanske det kan skakas en drink eller två i ett helt vardagligt sammanhang.

Lotta sa...

Ja, fest eller inte.. drinkar ska vi skaka !