onsdag, februari 14, 2007

Välbefinnande

Vi har en fantastisk förmån på vårt jobb. En gång i veckan kommer Massören! I ett litet krypin i källarplanet har han inrett med bänk. I normala fall brukar jag ha svårt att slappna av när ryggen ska knådas, men den här begåvningen får mig att nå Nirvana på stört. Ibland försöker han kommunicera med uppmaningar av typen: "tryck emot med axeln," för han har hittat en öm punkt som ska åtgärdas. Men eftersom jag seglar omkring bland molnen så hör jag ingenting. Resten av dagen har jag avtryck av bänkgalonen i ansiktet och sitter och dreglar i tangentbordet eftersom jag är helt lös i hjärnan av välbehag. Den här förmånen har vi för att det är känt att medarbetare som mår bra jobbar bättre. Men jag, jag blir helt debil och kan knappt svara på tilltal.

Inga kommentarer: