tisdag, mars 27, 2007

Bekännelser från en o-fashionista


Jag vill ha en trenchcoat! Ja, ja, bekännes härmed: gärna Madonnas. Vilket jag ivrigt förnekade när P ställde frågan rakt upp och ner: har inte ni trängts som dom andra på HM? Nänänä, njet, nonono, absolutely fucking NO. Sån är inte jag. Det är sånt som andra ägnar sig åt. Flåsar, flänger, sliter i kläder. Förnedrar sig. Inte jag inte! Men nu råkar jag BEHÖVA en trenchcoat och den råkar se ut just så där. Som Madonnas, den jag BEHÖVER.

Nu är de slut förstås. Hela kollektionen utsåld på trekvart i vanlig ordning. Och jag får gå i min gamla våröverrock, eller vad man nu kan kalla den. Den ser ut som ett väl använt militärtält, skrynklat och nött av oräkneliga fjällmarscher. Lika stor också. Jag vet inte om det var modernt med så stora rockar 1994 när plagget inköptes, förmodligen inte. Vem minns?

Man börjar bli som gammelfarfar med sina knickerbockers. Var tjugonde år är man modern igen. Men det gäller inte mig just i år. Nu är det smalt och skärp och Madonna som gäller. ÅH vad jag vill HA!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

DU av alla människor? som är så vacker <3

Stina sa...

Tack du för peppningen. Men en ny vårkappa....det kan aldrig vara fel.

Maria sa...

... den ÄR snygg... jag vill inte heller ha!!!

Stina sa...

Nej inte jag heller. Men man kan ju gå och kolla på HM för säkerhets skull. Den kanske kommer på rean???