söndag, mars 25, 2007

Sommartid javisst

Tack och lov skulle jag inte ut och åka långfärdsbuss idag. Det har förekommit mer än en gång att jag varit på väg någonstans denna gudsförgätna klockomställarhelg, och att jag missat bussen.
Visst ja! Faan. Mer än en gång alltså. Jag glömmer ALLTID bort att ställa om klockan. Oftast gör det ju inget. Men ibland.

I natt ska jag vrida och vända på mig en miljon gånger och gruva mig för att jag inte kommer att somna. Och veta att jag vaknar i morgon bitti som ett utvakat gammalt åkerspöke.

Samma visa varje vår. Tryggt och förutsägbart.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Ja jag glömmde... & missade tvättstugan.... & blev helvirrig.. & var tillsisst helt säker på att det nu hade blitt vintertid.... ja herregud en sån soppa....

Stina sa...

Ja visst är det jobbigt. Och sen är man trött som en vålnad fram till påska.

Lotta sa...

Ja eller enda fram tills det bliiir vintertid & man får timmen tillbax..... jag kom en timme försent idag.... jag har inte aklimatiserat mej alls ännu !