onsdag, januari 24, 2007

Kallt, kallt, kallt.

Nog är det mysigt med vintern. Det tycker jag också. Äntligen snö och sol! och så vidare, men måste det vara så vansinnigt kallt inne? Min lägenhet är som ett kylskåp. Jag sitter med halvvantar och fleecefilt och benvärmare. (Snygg faktiskt! Kanske något för modebloggarna, jag kan skicka en inspirationsbild om ni vill.) Fingrarna är helt stela trots vantar och värmeljus. Får det vara så här? Min värd är inte den alertaste, men nån ordning får det väl vara. Ingen termometer har jag heller, så jag kan inte se hur kallt det är, men när inte ens tevattnet vill koka upp. Gasugn är bra i såna här lägen. Full fräs på den och öppen lucka, så kan man sitta på köksgolvet och gona med slutna ögon och låtsas att man har kakelugn. Min gamla spis knäpper så att det räcker för att riktigt komma i stämning. Ja det här var ju inte det intressantaste avtrampet i historieböckerna kanske, men när nu hjärnan har stelnat av pålandsvinden är det inte mycket annat att göra än att vänta på morgondagen och upptining.

2 kommentarer:

Maria sa...

Ett annat tips är att sätta på duschen på hett-hett och låta den stå och strila... den varma ångan sprider sig ganska fort faktiskt... ja, och så ett glas vin eller likör...

Stina sa...

Jag går på likören direkt. Talade med grannpojken i tvättstugan idag och fick höra att han sover med mössa på, så det är kallt i hela huset.