söndag, januari 14, 2007

Förkyld!


"Du uppför dig nästan som en man när du är förkyld", sa dottern lakoniskt efter att tålmodigt ha passat upp och hört mitt gnäll under dagen. Men det värker i kroppen och gör ont i halsen och jag orkar inte laga mat eller gå till tvättstugan och pappernäsdukarna får man kasta direkt på golvet när man är så här SJUK, tror jag. Tur att jag just fått hem min beställning på Gudfadern I,II och III i brevlådan. Leave the gun and bring the cannoli. Jag är redan inne på tvåan och min livslånga förälskelse i Al och Diane har på intet vis mattats märker jag där jag ligger och kraxar och svettas och är allmänt oaptitlig. Ska jag sjukskriva mig i morgon och vara hemma från jobbet? Det är frågan....

1 kommentar:

Maria sa...

Innerst inne är vi alla män...i... skor... det tror jag i allafall!