torsdag, januari 18, 2007

Fötterna på sätet

Just nu pågår en undersökning i DN om vad som retar stockholmarna mest. Här är mitt bidrag: Jag HATAR när tunnelbaneresenärer lägger sina smutsiga skor på sätet framför sig. Och liksom gnider av hundbajset mot tyget. Och sen sätter jag mig där förstås. För inte så länge sen pekade en tjej förskräckt på min kappa (som jag dessutom lånat av äldsta dottern): Du det står FUC i baken på dig. Fast spegelvänt. Jajamensan. Tvättäkta röd sprayfärg. Jag blev så förbannad att det var ren tur att jag inte tvärdog.
Så, alltså vill jag vrida om näsan på dem som kladdar ner, fast det törs jag inte förstås. En liten ettrig tant i kappa och snörkängor. Det skulle se ut det.
En bubblare i den där undersökningen är visst såna som retar sig på kärringar som retar upp sig. Så kan det gå.

Inga kommentarer: