fredag, januari 19, 2007

Fredagskväll

(Inga spionprogram hittades. Skönt! det är alltid något av en thriller när farbror Norton jobbar på.)

Så har fredagen gått, nästan i alla fall. Dagen ägnades åt ledarskapskurs från åtta till fyra. Bra, faktiskt. Att samtala och att lyssna är en konst. Det ska gudarna veta. Sedan blev det det vanliga börjanpåhelgenköret. Västermalmsgallerian där jag köpte en jacka till Cocos eftersom det plötsligt kändes som -20C ute och jag hade lovat henne något varmt till vintern. Hon var förstås inte hemma när jag kom hem med shoppingpåsarna, hon hade stuckit till någon spelning på Fryshuset i kortkort och manchesterkappa så att lilla mamsen vet vad hon ska oroa sig för inatt. En snabb spurt till Systemet hann jag med framåt stängningsdags. Lindemans box den lite dyrare, prisvärd faktiskt, sedan Buylando, två filmer och en singelförpackning Ben & Jerry kakmixvarianten och sedan hem i ishavsvinden för att värma linsröran från igår med ett par rostade brödskivor till. Party, party!! I dvd.n blev det först Före detta fruars klubb och sedan The squid and the whale. Ja, ja jag vet att det är heltöntigt det där med fruarna enligt morgonbladens småförnäma recensenter. (Filmen gick häromkvällen på teve och blev totalförkastad i tidningen förstås.) Men Diane http://www.imdb.com/name/nm0000473/ legitimerar det mesta i filmsnasktittande enligt mig. Hur döper man om sin link nu då? Tänk om jag kunde lära mig det här ordentligt någon gång!!

Nu undrar kanske de som känner mig om inte min böjelse för västerländska romantiska komedier strax ska avhandlas, men nej. Ha tillförsikt och tålamod. Just nu är jag för trött och jag har en fredagsfilm kvar. Men lugn, det kommer, det kommer

2 kommentarer:

Maria sa...

Du skriver in ordet du vill länka till, klipper ut själva url:en, klickar på ikonen som ser ut en länk, klistrar in url:en och voila! Jag kan visa om du vill...

Stina sa...

Tack Maria! Jag ska försöka.