onsdag, februari 18, 2009

Pro et Con

Det är ju så modernt nuförtiden att göra för- och emotlistor.

Jobba eller fritänka. För eller emot.
Thailand eller Småland. För eller emot.
Kött eller sojabiffar. För eller emot.
USA i Irak. För eller emot.

Jag tänkte mig en lista på tillkommande män. (Ja jag VET att jag är obsessed. Det är vårfågeln som kvittrar i mig!)

Journalisten:
För: Gullig, snygg, beläst.
Emot: Upptagen.

Gyminstruktören:
För: Vi har samspråkat så länge att vi vet namnen på våra närmaste släktingar.
Emot: Vi har samspråkat så länge att vi vet namnen på våra närmaste släktingar men kommer ingen vart för det.

Advokaten:
För: Verserad, artig, välklädd
Emot: Dryg som fan

Slarvern:
För: Rolig, avslappnad, spännande
Emot: Var tog mina kontanter vägen?

Kamrern:
För: Ordentlig, distingerad, punktlig, kulturintresserad
Emot: Men herregud!

Franske charmören:
För: Oh la, la, la, LA!
Emot: Hur långt får det egentligen vara till Marseille?

4 kommentarer:

stella sweden sa...

Hårdrockaren...för!
Emot..intet!

..så enkelt kan det va!

Stina sa...

Oh yeah! Glömde, men var finns de?

stella sweden sa...

...lite här u var i alla åldrar, men först u främst kan man hitta de om kvinna låter sig hittas...bara strittar ikring lite u inte bryr sig...kollar in sina naglar...hummar på nån liten låt under resan till jobb...ler lite inåt...typ

Stina sa...

Det där måste tant Stina träna hårt på! Uppträda lite avslappnat nonchalant och inte bete sig som ett svårbehandlat psykfall varje gång män uppenbarar sig i närheten.