söndag, februari 15, 2009

Ingen Gomorra i fredags

Jag läste inte ens hundra sidor, fastän den lär vara så fantastisk. Camorraboken. Mina darlingar i bokcirkeln hade inte heller läst, förutom värdinnan förstås. Hon hade läst boken, fixat i köket och lagat den godaste maten. Tack Connie för en toppkväll! Så vi pratade om annat i fredags stället. På våra bokcirkelkvällar gör vi nämligen vad vi vill. Fastän i fortsättningen ska jag försöka att inte vilja dricka sådana ofantliga mängder rött vin. Det är inte bra för håret.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk, jag har aldrig förstått sambandet mellan rött vin och konditionen på kalufsen - tack Stina, äntligen faller bitarna på plats! Och kanske vitt vin gör håret lite vitalare..?
/Annette

Stina sa...

Kära Annette, är jag inte en sanningssägare så säg. Det vita vinets inverkningar har jag inte tänkt på men vi kan väl prova någon kväll?

Lotta sa...

Vilken bra bokvinhårcirkel ;)

Stina sa...

Lotta: bästa cirkeln ever. Det är som shoppingbesök på IKEA, man slipper gå i terapi. I alla fall just då.

Anonym sa...

Jag hade i alla fall sett filmen, men det kanske inte framgick mellan vinglasen. Är det inte lite av terapi vi håller på med på cirkeln? Systemterapi.
Kram från Solveig

Stina sa...

Ha, ha. Jo faktiskt, systematisk rödvinsterapi. The best of the best.

Anonym sa...

Hoho i pörtet!

Men hörrdu - jag hade också en dålig hårdag efter cirkeln, what a coincidence!
Men apropå Gomorra - glömde ju helt bort att ta med och vifta med det utmärkta lilla inlägget som Hanne Kjöller gjorde i DN, där hon skriver om boken som en "apell om en bättre värld", och ett slag för allas demokratiska rättigheter. Jag tror att jag bör ge denna bok en chans till - men inte i februari, även om solen blixtar till då och då. Jag måste läsa nåt som ger mig kraft att stiga upp om morgonen, först. Typ Damernas detektivbyrå ...
/Annie

Stina sa...

Annie, kära du, jag vet. Man måste varva misär med flärd. Ren överlevnadsinstinkt.