fredag, februari 06, 2009

Fråga dietisten

Stina undrar:
Jag tränar tre gånger i veckan men är tjockare än nånsin, vad kan det bero på?
Dietisten svarar:
Börja med att se över din mathållning. Det är till exempel inte så bra att äta två semlor direkt efter en middag med bruna bönor och fläsk.
Om problemen kvarstår efter det att du halverat semmelintaget och minskat på fläsket bör du uppsöka en stjärntydare. De brukar kunna besvara frågor som vi kosthållningsexperter går bet på.
Lycka till!
hälsar Mumsan Krokan, leg. dietist.

6 kommentarer:

stella sweden sa...

..jag äter U äter vad jag vill tänker jag U skulle det inte passa om resultatet blir lite hull (som är väldigt bra U ha i dessa iskalla dagar) so what?

stella sweden sa...

..jag älskar också semlor! U det är vår rättighet att äta så många vi tycker att vi behöver!
Jupp!

Stina sa...

Ha, kära Stella jag håller med om att lite hull är bra i bistertider. Men hur gör man med kläderna? Det knakar så betänkligt i byxlinningen när man ska knyta skorna.

Stina sa...

Och semlor, semlor, jag håller med om att det är så gott! Särskilt precis när man glupar. När väderspänningarna sätter in efteråt kan man ångra sig ett smul. Om man är på ordentlighetshumör.

Lotta sa...

Resår Stina, resår i brall-linningen !
Inte så sexy kanske, men det knakar nog mindre iallafall ;)

Stina sa...

Lotta, jag vet! Resår är guds gåva till kvinnomagen. Men jag envisas med jeans och det är en svåratad kombo; jeans och resår. Jag är ju inte gravid, bara tjock. Kram på dig!