tisdag, februari 03, 2009

Nijaska flörtar

Till nyår lovade jag dyrt att börja flörta. Trofast mina löften har jag satt i gång. Jag har börjat nätdejta. Hittills kan man sammanfatta första månadens erfarenheter med mormors favorituttryck: hugaligen!

Jag har varit på lokal och druckit vitt vin på glas med en beläst kulturarbetare som älskar svårbegripliga filmer från avlägsna territorier. Han fick omgående sås på slipsen som han missade att torka bort. Efter en timmes sörplande skulle han prompt hem. Till sig alltså. Den bildade skulle hem och titta på Rapport. Jag kände mig inte så jättespännande.

Jag har haft kontakt med en tjänsteman i kommunalt ämbete som verkade lovande ända tills han började skicka bilder på sin hund. Så djävla förtjust i hundar är jag inte att jag vill sitta och vänta in storbilder på en miljard byte på en illerliknande gatukorsning med drägel i morrhåren.

Som den av livet luttrade tant jag är, har jag vänligt men bestämt avböjt en häpnadsväckande enträgen propå från en tjugotvååring, som avslutade sitt eldiga inlägg med orden "Men du kanske tycker att jag är lite ung?"

Pelle sextioåtta vill ha en glad kvinna på högst trettiotre, gärna kurvig och utan barn. Själv är han en ungdomlig jeanskille och pigg på bus. Hur Pelle hittade till SurStina är en gåta, men eftersom SurStina definitivt inte är trettitre behöver hon inte känna sig oartig för uteblivet sursvar.

Ikväll ska jag dricka choklad med Johan. Om jag inte bara går hem till mig och glor på teven. Får se.

8 kommentarer:

Baronessan sa...

Plötsligt blev jag varse att jag ska pussa på Gubbe när han kommer hem! Fy farao vilken djungel det är där ute. Och alla dessa egotrippade, såsspillande, hundälskande dårar som tror att de är guds gåva till kvinnan - de är bara för mycket!
Har en väninna som dejtat mycket på nätet. De som hon vill ha vill inte ha henne och tvärtom. Hon är fortfarande singel efter fem år men så är hon kräsen också. Och naturligtvis ska man vara det!!!
Lycka till i djungeln.

Stina sa...

Baronessan, kära du. Tack för värmande ord. Du anar inte hur rätt du har. Gosa med din Gubbe, jag gläds så åt er alla som håller ihop och delar livets alla rosor och risor. Själv tänker jag ta det som det kommer och precis som din väninna, fortsätta att vara kräsen.

stella sweden sa...

Tänk om...att inte söka utan bara VARA så kommer en HANN?

stella sweden sa...

Jag vet inte...

;)

stella sweden sa...

Men det låter ju faktiskt fasligt roligt att nätdejta!

stella sweden sa...

Jag har flirtat lite på nätet faktiskt U jag flirtar nog jämt tror jag...just nu flirtar jag med dig...du får attention!

;)

Stina sa...

Love, love, LOVE your attention! Kära Stella, det är faktiskt lite kul att nätdejta. Och att prata om dejterna efteråt är nästan ännu roligare. Fast kanske inte så snällt.

Stina sa...

Och vet du vad! Hela dagarna går jag omkring och inte bryr mig och visslar i skyn och hoppas att jag en dag ska utbrista (förvånat!): men där är du ju!!
Så vi flörtar på tycker jag. Det är nog det som håller oss så spänstiga. Kram!