söndag, april 22, 2007

Vilken skitdag!

Jag har mått illa hela dagen. Och då är det inte så med mig att jag tänker: åhå, jag mår illa. Jag tar det lugnt, läser en bok, lyssnar på musik, bäddar ner mig och tillåter lite slömys. Nej jag oroar mig. Jag mår illa, alltså är det C-sjukdomen! Som äter mig inifrån. Jag ska åka till skärgården med goda vänner nästa helg och njuta av våren. Men jag är nästan i svagaste laget att slå mig fram på nätet och stava till Arholma. Det ser i alla fall trevligt ut på Arholma. Undrar om jag kan åka med eller om jag redan är intagen då, nästa lördag. Barnen har varit här men de gick igen. Mitt sällskap var kanske inte av det muntrare slaget. Nu har jag ätit lite korv och spagetti och känner mig lite piggare. Ett halvt glas rött också. Och en chokladbit. Men roligt är det inte. Jag kanske ska googla på magsmärtor? Nej förresten. Diffusa magsymtom + google + söndagkväll + genuin hypokondriker. Förmodligen en urusel kombination. Vad går det på teven? Dokumentär om benmärgscancer.
Topp!

2 kommentarer:

Maria sa...

Det har inte synts på dig... så snygg som du var sist vi sågs!

Stina sa...

Jamen det är väl just i lägen man sätter på sig kostym! För att hålla färgen. Men nu tror jag det gått över. För den här gången.