söndag, april 15, 2007

Ut, ut, ut

Jag vill verkligen gå ut nu. Till solen och aprilsommaren.
Men igår brände solen upp min hals. Så jag måste smörja ordentligt. Nu luktar jag Greklandsstrand hela jag. Solfaktor 30.
Så nu kan jag gå ut. Med solhatt, solglasögon och bok. Kanske en filt om jag vill sitta i gräset. Eller om jag väljer ett café. Fast först kanske jag behöver göra några pannkakor så att jag inte börjar min sommarpromenad med att vara hungrig. Så det ska jag göra. Sen ska jag plocka ihop mina saker och gå ut. Om jag inte måste handla först förstås. Så det blir gjort till kvällen. Krukväxterna måste nog få lite vatten också. De ser döende ut i fönstren.
Ojdå. Nu ringer telefonen! Ska bara svara. Undrar om jag har fått några mejl. Kan lika gärna svara på dem när datorn ändå är på. Men oh vad länge sen jag kollade i det här albumet.
Lisbeth! När hördes vi senast? Henne måste jag ringa. Men inte just nu kanske.
De här gamla korten skulle vara roliga att skanna.
Nu ska jag strax gå ut!

Inga kommentarer: