söndag, mars 29, 2009

Dysterkvist

Jag är SÅ irriterad. Jag kan inte hitta min batteriladdare till kameran. Jag har vänt upp och ned på hela lägenheten och även anklagat mina barn för att ha snott den. Det har de inte. Men den är borta. Jag kan alltså inte fotografera. På min sedvanliga söndagspromenad stod jag och tittade på sothönorna vid Smedsuddsbadets brygga. De var mer fotogeniqua än nånsin. Jag lider. Jag har i ren frustration målat om mina köksstolar och en garderobsdörr. Men vad hjälper det. Kameran och lappisen är mina älsklingsprylar. Jag BEHÖVER dem. De ska fungera. Vad ska jag göra???

6 kommentarer:

stella sweden sa...

Rent oförskämt att prylar INTE fungerar när de SKA u att laddningsgrejen är borta är ren skandalusiskt! Jag tänker att du kanske skulle skriva ett inlägg i DN U undra vem faaan som snott din laddare? Själv hittar jag INTE min gamla lapp för någon har säkert lagt sina tassar på den U det irriterar mig!

Joooo...nu är hon på g igen!

stella sweden sa...

..hunn struntar helt enkelt i alla andras tillkortakommanden U lägger de INTE på sig...bara så att du veeet...U kan ju inte sörja i evigheter för att en ÄLSKAD kusin är sjuk? Eller hur?

stella sweden sa...

..näää de håller int så nästa gång jag besöker storstan plingar jag dig U marrängen o så drar vi en redi krogrunda!

Stina sa...

Åh Stella jag längtar efter krogrunda med dig och Marängen! Det är hemskt med de älsklingar som finns nära som är sjuka. Jag gråter särskilt över hjärtegullet som ska operera hjärnan när vi andra sitter och äter påskägg och hjärtegullet som har konstiga fläckar inuti sin vackra kropp.

Min son säger att man kan köpa en ny laddare om man slarvat bort den gamla. Det känns skönt att veta att man fostrat en problemlösare.
Stor kram vackra ö-bo!

Maria sa...

Krogrunda med oss tre blir en bra katarsis!!! Vi kan börja med fördrink hemma hos mig!!!

Stina sa...

Ja, ja! Fördrink i Marias hall, det vill vi och sedan oförståndigheter långt in på den stockholmska vårnatten.