söndag, januari 11, 2009

Snurrar i huvudet just nu...

  • Gomorra. Den ska ju vara så bra. Och jag kommer inte någon vart. Måste man komma ihåg alla personer? Jag blir dizzy. Gomorra är boken till nästa bokcirkelläsning, så jag måste skärpa til mig. Räcker det om man ser filmen?
  • Allt om min mamma. Kritikerna tycker sådär. Publiken tycker om den. Jag ÄLSKADE den. Att känslorna inte når fram till publiken, tycker jag är pretentiöst nonsenssnack. Vi var i alla fall en salong som berördes ordentligt under gårdagens matinéföreställning. Dessutom är det roligt att se den nya generationen begåvade skådespelarna ta sats och plats på scenen.
  • Gaza. Jag försöker förstå vad som händer men fattar ingenting. Bara att det är hemskt. Beordrar mig själv omläsning av följande böcker för att få lite perspektiv: Inshallah, Det förlorade landet.
  • Traktordäcket runt magen. Hur i hela friden hamnade det där? Träningspasset klockan fyra: be there!

8 kommentarer:

Maria sa...

I'll be square... om det är ok!

Stina sa...

Yes baby! Alltid med dig. Men vad menar du egentligen?

Lotta sa...

Du, fuska å gå å se filmen Gomorra vettja ;)

Stina sa...

Hallå Lotta. Ja jag ska nog se filmen. Har du sett den? Hört att den ska vara bra.

Lotta sa...

Ciao, nä jag har inte sett den än, jag bara tycker du ska fuska lite ;)

Stina sa...

Ha, ha. Ja jag gör nog det också. Kram på dig.

Maria sa...

... att jag INTE går och tränar...

Stina sa...

Jaha! Du vi ses på onsdag, då är jag på din sida av stan igen. I alla fall en stund.