onsdag, januari 07, 2009

Mina nyårslöften

Inspirerad av Maria avger jag följande nyårslöften:

1. Absolut inte byta jobb under året
2. Gå i maximalt antal skoaffärer och göra av med pinsamt stor del av lönen på skor. Jag slarvade med skoinköpen förra året och lovar bättring 2009.
3. Inte titta på Sex and the City mer än en gång i veckan.
4. Gå och lägga mig före tolv om kvällarna i alla fall de kvällar jag inte tittar på SATC
5. Börja steppa
6. Börja flörta
7. Se över mitt sparande (hohohohaha!)
8. Absolut INTE åka till något av följande ställen på kreditkortet: Indien, Egypten Marocko, Bali.
9. Bjuda hem mina vänner på mat lite oftare. De vet knappt var jag bor längre.
10. Att inte lova så förbannat mycket till höger och vänster, det brukar ordna sig ändå.

8 kommentarer:

Maria sa...

Strrrålande, strååålande!!! Men vi åker väl till Paris i år... det gör vi väl!!!???

Stina sa...

Paris here we come! Absolut, framåt våren när kastanjerna blommar....

Maria sa...

Åååh... det blir alldeles... alldeles underbaaart...

stella sweden sa...

Nähäää...ska NI dra till Paris...humhum nu blir ja grööön!
Annars så tänker ja att de sista löftet var de absolut trevligaste!

Anonym sa...

U go girl. Solveig

Stina sa...

Maria: vi bara draaar.
Och Stella sweetie, visst är vi stora flickor nu som får göra vad vi vill. Lova hit och dit och sedan gör vi som vi tänkte från början i alla fall. Sticker till Bali kanske, eller tittar om och om igen på vilka teveserier vi vill Bah!
Solveig darling, vi ses på lördag. Kanske lite after-theatre-bar-hang?

Anonym sa...

...Jag bara håller med föregående talare - det är strålande, lysande tider väntar, vaddå finanskris??? Men voffö bara till Paris, vad är det för fel på Rom nudå?!
Det där med skor tycker jag verkligen var förnuftigt tänkt - tanken har slagit mig också, som om på lilltån, jag har DESSUTOM bestämt mig för att börja köpa skoblock till dem - lite stil i garderoben, girls and boys! (Ikväll har förresten använt ett av mina numer TVÅ par tangoskor rätt så flitigt - mer om detta kommer jag att tjata på lördag!!!)

See U then - skulle Solveig också med, vad kul! /Annie

Stina sa...

Annie: skoblock var det. Glömde det på min nyårslista. Kram, ses på lördag, med eller utan tangoskor.