tisdag, januari 27, 2009

Flyg fula gubbe flyg

Jag hatar att flyga. Ändå gör jag det. Rädd som en skit hela tiden naturligtvis. Sist flög jag till Umeå i full snöstorm. I miserabel psykisk kondition letade jag mig till min plats, satte mig och drog åt säkerhetstsbältet så att blodtillförseln omgående ströps till alla vitala inälvor. I sätet bakom mig satt en herre som hade varit med om följande:

  • rök i kabinen
  • flyg som tappat fart
  • flyg som sjunkit dramatiskt
  • konstiga lukter
  • snö i maskineriet
  • brum i motorn


Gubbdjäveln satt och skröt mittemellan två betuttade damer. Som sa ÅÅH och NÄÄÄHÄÄÄ. Jag satt och klapprade tänder och var helt tjurfärdig. Till slut sa jag till flygvärdinnorna. Som brottade ner honom på fläcken. Nej dessvärre inte. De fixade mig en gubbfri zon. De var förstående.

14 kommentarer:

Lotta sa...

Du skulle själv ha brottat ner gubbtjyven innan du drog till fria zooonen... så hade han haft en till blodig historia att skryta om för ovilliga medpassagerare :)

stella sweden sa...

...en flarra goooood Jägermeister nästa gång du ska till U flyga..intas på stående fot innan incheckning...sen flyyyger du! Lovar!

Anonym sa...

Ho ho...här är gubben som bjussar kaffe på sängen. Nja förvisso i en kopp. Men nu är det så att jag är ju redan bortlovad till originalkvinnan och så har lilla stella första tjing.. Frisk blogg, återvänder.
kram
pappa B

PS: Skulle nog ligga lite lågt med stellas tips angående flygrädsla. Sätt dig genst så när du kan stolsgrannen och ta hennes /hans hand när det är dags att gå till väders. Le, se personen i ögonen och säg försiktigt -Jag ser att du är lite rädd att flyga, jag håller dig i hand så skall du se att allt ordnar sig.. med vitt uppspärrade ögon stirrar personen tillbaka och innan du vet ordet av så är ni uppe i luften, skrattandes och har glömt både tid och rum. Går det riktigt illa så gifter ni om er när ni landat.
kram

Stina sa...

Kära Lotta! Jag hade verkligen gett honom en snyting om det inte vore för att jag var så skakis. Jag kanske hade förmodldigen vevat till någon av damerna i stället och det hade inte känts helt rätt. Kram!

Stina sa...

Stella sweeetie! Jag brukar faktiskt allt som oftast ta till ditt knep (fastän kanske inte just Jägermeister). Men Umeåflyget gick 7 på morgonen. Visserligen försenat, men ändå i tidigaste laget för en rackabajsare.

Stina sa...

Hej pappa B! Ja jag vet att du är bortlovad, jag får försöka leta reda på en egen prins som kan koka kaffe. Tack för tipset på flyget! Men alternativet till att hitta sin prins i sätet bredvid kan väl vara att man blir avslängd av kaptenen? Man kanske kan gifta sig med kaptenen? Du är så välkommen på bloggen, jag följer din också.
Stina

Maria sa...

Åh, jag är expert på att flyga tillsammans med flygrädda vänner!Jag ska nog distrahera dig på bästa sätt!!! Och så tar vi väl en flaska frukostvin till smörgåsen!

Stina sa...

Bra, bra Maria. Frukostvin blir alla tiders. Och hård fokusering på resmålet!

stella sweden sa...

Hahaaa...ni skojsiga rackare, jag blir ju på gott humööör! Men jag upprepar mig....JÄGERMEISTER...det tar direkt iaf på mig, jag svävar efter en liten gullig flaska...u är inte rädd för något!

(hej pappab ;)

stella sweden sa...

...de finns att köpa i sexpack!

stella sweden sa...

...väldigt bra för magen också!

stella sweden sa...

...jägermeister alltså, inte pappab!

stella sweden sa...

....finns att köpa i sexpack, men pappab kanske är bra för magen?

;)

Stina sa...

Ha, ha, Stella, du får upp mitt morgonhumör flera grader. Jag ger mig, Jägermeister i sexpack måste jag prova.