onsdag, januari 16, 2008

Experten rekommenderar

I morse hade jag som vanligt morgonteven på i bakgrunden medan jag rusade av och an. Jag lyssnar aldrig så noga på spelrecensionerna, de är ointressanta för min del. Men i morse kunde jag inte låta bli att snappa upp lanseringen av ett nytt spel, där tevetittarna även rekommenderades till inköp av ny dator om man inhandlade nämnda, uppenbarligen märkvärdiga spel. Om datorn är äldre än tre år, då ska man köpa en ny för att maxad spelextas ska uppnås.

Jag skulle tippa att uppmaningen applåderas av landets barnfamiljer. Särskilt de med tonåringar. Och så här i januari när de nyss så glittrande julklapparna är inaktuellare än någonsin, känns det säkert fint att få inköpa en sprillans ny dator. När skolorna hurtigt uppmanar till att se över skid- och skridskobeståndet eftersom februari nalkas med skid- och skridskoövningar på gymnastiktimmarna (det kommer säkert snö!!) och när föräldrar påminns om att det är dags att börja pusha ungarna att sälja salamikorvar och cocosbollar inför den kommande skolresan; då kan det väl vara trevligt att drömma sig bort med ett par käcka månglare på elgiganten. Så kan man se fram emot att i kvällningen, i det allra modernaste av milt datorljussken, spela loss medan man mumsar av de cocosbollar som man har frysen full av, eftersom barnen bara sålt en tiondel av sin beskärda del.

Inga kommentarer: