tisdag, januari 15, 2008

Konversation med hyresvärdens allt-i-allo

- Hej, jag heter Stina och jag har stopp i avloppet.
Massiv tystnad.
- Skulle jag kunna få hjälp med det?
Massiv tystnad.
- Hallå??
- Vilket avlopp?
- Det i badrummet.
- Vilket avlopp där?
- Golvbrunnen, det luktar väldigt illa sedan en tid tillbaka.
- Då har du nog inte gjort rent.
- Joho.
- Nej för annars skulle det rinna ut på golvet.
- Jamen jag har rensat och rengjort, jag måste ha hjälp med vattenlåset tror jag.
- Vattenlåset?
- Ja, kan det inte vara det som krånglar?
- Nej då skulle det rinna ut på golvet.
- Det rinner inte ut på golvet, det luktar illa.
- Då är det fel på tvättstället. Då rinner det vid tvättstället. Rinner det vid tvättstället?
- Nej det är tätt vid tvättstället. Jag har kollat. Det luktar illa ur golvbrunnen.
Avgrundsdjup SUCK.
- Jaha, jag får väl komma och titta då. Men det brukar va tvättstället när det inte rinner ut på golvet.

Inga kommentarer: