fredag, januari 11, 2008

Elfte januari

Det här är inte min bästa tid på året. Julpyntet har bleknat och fransat sig. Det är smuligt överallt. Det glåmiga ljuset börjar brösta upp sig. Förra veckan var det den fjärde januari i flera veckor. Ändå är det bara den elfte januari idag. Det är en miljon dagar till påsk. Jag undrar om det är värt att ha kvar bloggen. Jag gnäller ju bara. Fast å andra sidan kommer det ju en tid med pingstliljor och solglasögon. Det får man liksom inte glömma.
Nu ska jag gå och dricka vin med Annie. Yes!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håll ut, det blir ljusare. Låter trevligt med fredagsvin. Ser fram emot rapporten.

Lotta sa...

Ja det här är väl precis rätt ställe att gnälla på :)
Tänk va olidligt det skulle vatt för oss om du bara basunerade ut nån äcklig lycka här på bloggen.... hmmm det här lät kanske inte riktig bra ... men tyyp

Stina sa...

Tack kära vänner. Jag fattar och det känns betryggande. Idag är jag trots allt rätt till freds med livet, småbakis och lördagssömnig. Kram på er!