torsdag, december 27, 2007

Mellandagsaffärer

Som flera med mig antar jag, sitter jag och går igenom mina räkningar så här i mellandagarna. Det är ju så där lagom kul. Dessutom har jag blivit sjuk, så jag kan inte umgås och göra skojiga saker de här dyrbara mellandagarna när jag tagit ledigt och allt. Nej jag sitter alltså och gnäller för mig själv framför datorn. Telefonledes har jag försökt överklaga en räkning på ett abonnemang som jag sade upp i september. Det gick inte. Efter en helt obegriplig förklaring fick jag veta att jag MÅSTE betala räkningen fram till februari trots att det är tre månaders uppsägningstid. Sedan KANSKE jag skulle få tillbaka det som blev över om jag inte hade ringt utöver den summan efter det att mitt abonnemang blev avstängt. Ja ni hör hur glasklart det låter. Det är väl jag som är korkad som vanligt.

Medan jag fördriver tiden med att skriva surtrista inlägg chattar jag med virusprogrogramgururna Norton/Semantic. Jag är placerad som nummer 9 i kön och har väntat en halvtimme på att kön ska röra på sig. Pengar har dragits från mitt konto men virusskyddet är inte uppdaterat. Jag får dras med det orangea utropstecknet som signalerar fara på taket och uppmaningen att UPPGRADERA GENAST!

Oups nu är jag nummer tre i kön, bäst att alerta till sig för chattning...

Inga kommentarer: