torsdag, december 13, 2007

Inte så noggrann men ganska

Alldeles nyss gjorde jag en mardrömssak för en ordentlig flicka som aldrig får göra fel. Jag skrev ett utkast till ett inlägg och publicerade det på bloggen i stället för "sparade". Och det var/är verkligen ett utkast.



Så här ser det ut:
grar. vart tog omdömena vägen om bokens innehåll. stilen, känsligheten. jämför med c r och den hö kast. brdeinte betyd? Och föresten trovärd iförh fattiga i

Jag är egentligen inte överdrivet noggrann i korrekturläsningen av mina inlägg. De flesta skriver jag rätt på och publicerar utan närmare eftertanke. (Som synes.) Men ibland när jag får en snabbtanke, en blixt som inte går att formulera direkt, då bara slänger jag ur mig bokstäver som jag sedan i bästa fall bakar om till något hyfsat läsbart. De flesta snilleblixtar förblir utkast, som jag så småningom raderar. Men ovanstående skickade jag glatt ut på bloggen. Och kom inte på det förrän efter en stund när jag släckt datorn och gått och lagt mig.
Så nu får det alltså stå kvar. Med vidhängande omständig förklaring.
Kanske att det någon gång blir ett inlägg.

Inga kommentarer: