tisdag, oktober 02, 2007

På min webbstartsida....

....har jag lagt väderkartor över några favoritstäder.
Bara för att kunna ägna mig åt min längtan.
I Neapel är det just nu 27 grader och sol. Jag vill vara där, kanske inte just i Neapel, där är det lite för många mord för att passa min smak. Men Sorrento eller Positano eller Amalfi. Där vill jag vara. Det finns inga väderkartor tillgängliga över de orterna men jag vet att där finns kaféer, bougainvillor (hur stavas det?), vespor, bläckfiskar, liköraffärer, italienska skor, svart kaffe, slingrande trappor, vingårdar, vackra män, fiskekuttrar, högröstade damer, märkeskläder, madonnor, statyer, kalvkött och solmogna tomater. Och solen. Den lyser lika intensivt som över Neapel.



Jag har en väderkarta över Sundsvall också. Som visar höga-kusten-vädret. Där är det 14 grader. Och samma sol som förhoppningsvis kommer att glimta när jag åker till torpet om en vecka.

Inga kommentarer: