onsdag, oktober 29, 2008

Lyckligt övertagande


Jag är i allmänhet extremt skeptisk till att man överlåter roller skådespelare emellan, när teveserier ska fortsätta i nyinspelade säsonger. (Gud vilken konstig mening men i alla fall.)

När jag såg att Anna Pettersson inte skulle fortsätta att vara Eva Höök, blev jag rätt och slätt vredgad. En favoritserie med en favoritskådis som skulle undergå ett sånt ingrepp! Vafaan! Jag tänkte verkligen inte titta. Men så såg jag att den nya Höök skulle spelas av Cecilia Ljung. Jag gillar ju henne också, så jag bestämde mig för att smygtitta. Och hon var lika bra! Lika mycket Höök, samma tjuriga snut och ändå med total integritet och ett uttryck som inte avslöjar ett skit men säger absolut allt. Applådåskor. Jag bara älskar den serien.
Läs även andra bloggares åsikter om

5 kommentarer:

Lotta sa...

Ciao Stina,

Snygg ny bild på dig :)

Nu har jag ju ingen TV, men Höök kan man ju se på nätet så jag har kollat in några avsnitt. Jag gillar åxå Höök, fast mest nya Höökskan om jag ska va ärlig. Oootroligt snygg överflygning över Luleå i början av varje avsnitt åxå!
/// Lotta

Stina sa...

Tack!
Jag gillar verkligen filmandet också. Snygga panoramabilder och underbart lugnt tempo. Jaså är det Luleå? Jag fick för mig att det var Kiruna. Du ser vilken ignorans.

stella sweden sa...

Lika hemskt var det när någon som jag inte minns namnet på skulle ta över LASSGÅRDS roll som Wallander...jag höll på o dööö o vägrade att titta!

Stina sa...

Stella: Ja jag vet. Man har liksom smaken kvar av en bra upplevelse och vill inte få den förstörd.Var det inte Krister Henriksson? Han är oftast bra tycker jag, men serien i helhet platt som en pannkaka.

stella sweden sa...

Jooo, så hette han o jag kikade nog litt ändå på första avsnittet men som du sa...platt fall ner på rumpan!