lördag, november 17, 2007

Ingen musikalisk analfabet, men nästan

På sista tiden har jag varit urusel på att uppdatera mig på musikfronten. Inte ett lyss på månader. Det kan lite ha att göra med att min stereo har totalhavererat, men det är inte bara det. Jag har inte haft lust eller behov. Konstigt! Men idag var jag hos tobakisten och hämtade ut en beställning med skivor och film. Eftersom jag alltså fortfarande inte har någon stereo lyssnar jag genom DVDn/teven. Min teve är från en svunnen epok. Det var knappt det gick att koppla den till DVDn när det var dags och sedan ett par år tillbaka skramlar det oroväckande i högtalarna. Men vad gör det. Nu lyssnar jag igen. I alla fall på det senaste fyndet Plant och Krauss. Om och om igen. Djädrans bra helt enkelt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Saknade dig igår kväll. Nu fick vi ju inte höra dina kommentarer om Medmänniskor.

Anonym sa...

Hej!
Saknade dig igår kväll. Nu fick vi ju inte höra dina kommentarer om Medmänniskor.

Stina sa...

Monica: Jag saknade er, men jag kom hem alldeles för sent för att ens kunna komma på efterpratet.