lördag, maj 31, 2008

På alerten.

Jag ängslas en smula över att jag håller på att bli gaggig. Jag står och hummar och säger påfallande ofta ööhh och ääh i stället för att producera kvickheter. Så jag tänkte att jag kanske skulle börja lösa korsord. Det lär vara oslagbart när man behöver motionera hjärnan. Jag tycker inte det är så överdrivet lustigt, men vad gör man inte för att inte bli en slappskalle. Så jag tog fram DNs lördagskryss när jag inte kunde somna om i morse. Efter två timmar ser det ut så här.

(Som vanligt framträder detaljerna i min skarpsinnighet extra tydligt om man klickar på bilden. )


Läs även andra bloggares åsikter om

5 kommentarer:

Maria sa...

Men du... Clive Owen MÅSTE ju vara rätt i allafall!!! Resten beror ju på att den som konstruerat kortsordet har dålig allmänbildning!

Stina sa...

Ja jag tycker också det känns skönt att veta att jag har ett rätt. Men vad är en fyrbent dam? Vad är en som vill vänslas? Jag kommer aldrig in i Mensa, det är då ett som är säkert.

Maria sa...

Fyrbent dam = sugga
En som vill vänslas = samma sugga som ovan

Stina sa...

Men jaha! Då fattar jag. jag ringer dig nästa gång jag tar fram krysset så att du kan hjälpa till.

Anonym sa...

Det här är SÅ bra. Clive Owen var bäst.