torsdag, maj 08, 2008

Att analysera

Jag sitter hemma och skriver på en analysdel till en rapport som ska vara klar när som helst. Jag har alltså sjappat från den aningen stimmiga kontorsdelen av min arbetsplats för att få arbeta i fred, så att jag ska kunna tänka klart och rationellt och, ja just precis, analytiskt.
Men först tog jag en promenad hem i vårvädret. Sedan åt jag en präktig lunch. Min damtidning hade dumpit ner i brevinkastet. Således kände jag mig nödd att läsa den minutiöst tillsammans med laxpytten. Eftersom jag lovade jobbet att hålla mig uppkopplad så att jag kan besvara mina inkommande jobbmejl under min hemjobbareftermiddag, kopplade jag så småningom upp mig. (Efter pytten.) Nu är jag uppkopplad. Eftersom klockan redan är tre börjar det snart bli dags för en slurk kaffe. Jag lovade Caroline, min analysarbetspartner, att skicka henne ett utkast framåt eftermiddagen. Jag får väl helt enkelt försöka skriva fort.
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: