tisdag, mars 18, 2008

Influensan och hypokondrikern

Det borde inte vara sant men jo, jag har blivit sjuk igen. Influensa, skulle jag själv gissa. Typiska symtom med muskelvärk, torrhosta, illamående, trötthet, aptitlöshet. Jag har läst på på internetet. Symtombilden stämmer. Men så står det att influensa varar normalt 3-5 dagar. Jag har varit sjuk i sex dagar. Jag läser vidare. "Ja, influensa kan bli allvarligt om det utvecklas till lunginflammation och andra bakteriella infektioner. Om dessa följdsjukdomar dyker upp kan det sluta med dödlig utgång" Dödlig utgång! Det står att man ska kontakta läkare om man har särskilt allvarliga symtom. Jamen vad är det? Muskelvärk på sjätte dagen? Ont bakom ögonen? Grötig torrhosta med astmainslag? Vojne, vojne. På Wikipedia kan man läsa: I allvarligare fall påverkas cirkulationsorganen så att till och med döden kan inträffa. Döden igen. Hur ska det här gå. Muskelvärken i ryggen kanske beror på att njurarna håller på att klappa ihop. Eller lungorna. Var sitter de? Är de cirkulationsorgan? Vidare står det at man bör avhålla sig från sprit och cigaretter, eftersom dylika droger förvärrar symptomen och fördröjer tillfrisknandet. Men herregud vad gör man. Med min självutnämnda domedagsprognos fanns inte mycket att välja på igår kväll. Hälla upp ett glas rött och titta på ytterligare ett avsnitt av Desperate housewives. Om jag inte är bättre i morgon får det bli husläkarakuten

7 kommentarer:

Anonym sa...

ta ett glas rött till. det gör dig gott.

Stina sa...

Thats my daughter! Puss på dig.

Lotta sa...

Hoppas ett glas rött hjälpte mot influn... krya på dej som faan !!!

Stina sa...

Tack Lotta! jag försöker. Börjar bli lite tjatigt det här..

Anonym sa...

Jag tror att vi måste lära oss av japanerna, munskydd när man är bland folk, värme i toasitsen och våtservietter/varma handddukar innan man äter. Kanske ett sätt att hålla sig friskare...
Tack för senast, jag vet att det är för sent men, det var jättetrevligt med "Alskaren"

Lotta sa...

Glad Påsk på dej :)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.