söndag, mars 02, 2008

Mona och jag

Jag och Mona Sahlin är ungefär lika gamla. Det innebär att jag följer hennes göranden med en särskild uppmärksamhet. Både Mona och jag har i evigheters tider varit kortklippta. Sedan ett par månader tillbaka har jag fått för mig att jag ska spara ut mitt hår. Hur nu det kommer att se ut, men det är en annan fråga. Det jag noterat är att Mona håller på med något likande. Jag känner igen den där hopplösa halvluggen i ansiktet nämligen. Skillnaden är att Monas lugg är välvårdad. Stylad. Snygg! Jag ser ut som en ostyrig ponnyhäst i luggen, fast inte lika söt.


Vi får se vem av oss som håller ut längst innan saxen kommer fram och det blir pojkklippning igen.

Bilden på Mona Sahlin knyckt från SvD

4 kommentarer:

Anonym sa...

neej, inte saxen! ditt hår är ju jättevackert.

Stina sa...

Du är snäll du kära dotter. Puss.

Maria sa...

Håll ut min vän, håll ut!

Stina sa...

Ja jag försöker. Tur att vi är två som kan gnälla över våra frisyrer. Snygga kommer vi att vara till hösten. Tänk vad folk kommer att bli avudsjuka då.