fredag, februari 01, 2008

Vit som snö

Jag har inlett en vit månad. Det rekommenderas i medierna. Till och med systembolaget tycker att det är en god idé. JAG tycker att det är en god idé. Det beror inte på att jag är alkoholiserad och behöver vila levern. Jag vill bara känna mig lite sund ett tag. Dricka vatten.

Igår tog jag ut en överbliven Alladinask ur frysen och började äta innan bitarna tinat. Stående vid diskbänken åt jag sju chokladbitar. Undrar om det hänger ihop? Med mina vita dagar menar jag.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Oj !
Jag känner att jag verkligen skulle behöva ta mej en "svart" månad... så att jag får i mej lite sprit nångång...
Eller varför inte en "vit" förresten... om det skulle kunna innebära att jag bara får jobba på dagtid, i ljuset ... & sluta sitta uppe hela svarta nätterna... :)
Natti-natti.. eller god morgon

Stina sa...

Oj oj vilka arbetstider. Jag hejar på din svarta månad. En vit är rätt skönt, om än lite tråkig. Ibland i alla fall. I mars ska jag nog fira med en liten färgglad drink.

Lotta sa...

Ja jag tog faktiskt en brejk i jobbet igår kväll & gick förbi Barcelona :)
Så jag har börjat storstilat... ikväll pallar jag inget svart dock :)