måndag, augusti 25, 2008

Mobila telefoner

Min jobbmobil gick sönder för ett tag sedan. Det har medfört visst trassel. Jag har hållit på att ta ut sim-kortet stup i kvarten för att lyssna av meddelanden i min privata telefon. Djädrans fipplande med sim-kort. Mina fingrar är trubbigare än andras, det har tydligt framgått under den senaste månadens sim-kortsbytande. I alla fall. Nu har jag fått låna en gammal mobil från IT-avdelningen, min nybeställning drar ut på tiden. Men det konstiga är att mina uppgifter inte följer med mitt sim-kort. Min adressbok finns inte kvar. Däremot har jag en annan persons adressbok som verkar sitta fast i själva telefonen. Ska det vara så? Den observante läsaren noterar att jag inte är en telecom-expert. Så nu kan jag utan problemas ringa upp Bengt, bilbärgning och Pelle med en enkel knapptryckning. Men mina kollegor kan jag inte nå eftersom alla deras namn är raderade. Som tur är har jag dubbelsparat tjänsterelaterade telefonnummer så ordentligt i min privata mobil. Så jag kan ju alltid på något vis föra över de numren till lånetelefonen. Jag har ju trots allt två händer, så det ska nog gå bra.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Det händer skuuumma saker med telefonboken när man byter telefon.. min gick sönder för ett tag sedan & fastän jag hade kopierat över alla nr till kortet så försvann varannat nr... mysko, men jag såg det som en ofrivillig vårstädning & slipper numera ringa till "Berras biluthyrning" :)

Stina sa...

Visst är det konstigt! Jag trodde i min enfald att allt fanns på sim-kortet. Jag fattar faktiskt ingenting. Nu längtar jag efter min nybeställda telefon. Den begagnade ringer upp nummer utan att jag själv tycker att jag gör någonting. Scary! Take care.