fredag, juni 06, 2008

Fötter

Min damtidning hade ett reportage om hur man anordnar en lyckad fest. En punkt förspråkade att man skulle låta gästerna ha på sig skorna, de känner sig bekvämare då. Och, sade texten: Fötter är fula, skor är snygga.
Om det kan man väl tycka vad man vill, men någonstans är jag benägen att hålla med. Som många andra har jag ett kluvet förhållande till fötter. Fötter kan var det ljuvligte som finns. Fötter kan vara outsägligt frånstötande. Så här års slår de i alla fall ut i blom. Direkt från insvettade vinterstövlar och grovkängor till sandaletter och flip-flop. Knotiga. Vita. Vackra. Anskrämliga. Gulliga. Ganska många med ingniden brunutansol. Så även mina. Eftersom jag som sagt håller på att gå igenom mina foton kommer en bild på ett par icke anskrämliga fötter.
Läs även andra bloggares åsikter om

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, fötter är verkligen aktuellt så här års - mina egna gör för närvarande j-ligt ont, eftersom jag fåfängt har trippat runt i mina fina "mellantårnasandaletter" och just satt och funderade på om jag skulle tappa upp ett fotbad för att lindra smärtan av blåsor och valkar - ELLER om jag skulle ta ett rent allmänt tag i hela min anskrämligt dignande garderob och typ slänga 90 % av det som finns i den. Det står och väger mellan dessa alternativ nu...eller så sätter jag mig helt enkelt på altanen och käkar upp litern svenska jordgubbar som jag inhandlade på väg från SOFO...Ses i morrn, då!

Annie

Lotta sa...

Mina fötter har jag råkat bränna i solen... lys-röda är dom.... & svider :/

Stina sa...

Aj, aj! Blåsor och solbränna,ni får pyssla med fotbad och salvor några dagar.