fredag, augusti 17, 2007

Allt som vanligt

Nu är jag definitivt hemma i stan igen. Jag har varit jätteduktig och jobbat hårt en vecka. Nåja, ganska hårt. Jag har suttit på tunnelbanan och ondgjort mig över att medresenärerna luktar svett. Jag har stått 37 minuter i Systemkö på Odengatan. Jag har varit på filmbutiken och hyrt film och köpt godis. Jag har ätit så mycket lakrits att jag kände hur blodtrycket steg. Jag har sprungit efter bussen. Jag har promenixat genom Vasaparken och kikat i antikaffärerna på Odengatan. Jag har träffat en av mina kusiner på tunnelbanan. Jag har ringt alla jag känner. Typ. Jag har hämtat lammgryta hos indiern på hörnet.
Det börjar kännas hemtamt och trevligt.Hösten har dessutom alltid varit min favorit bland årstider. Och jobbet är allt bra trivsamt det också med goa kompisar att klura problem och dricka kaffe med. Och så är det ju det här med stan. Stockholm i mitt hjärta!
I´m back! totally.

Inga kommentarer: